Početna točka uspona ovog planinarskog izleta je novosagrađena kapelica na cesti Golubovec-Lobor. Tu treba parkirati automobil. Od ove točke treba nastaviti asfaltnom cestom prema Loboru još 1,5 km. Ako se planira povratak istom stazom po kojoj se uspinje, ova dionica se može prijeći automobilom i parkirati ga na ovom mjestu.

Prednost prve naznačene početne točke je u tome što se povratak može napraviti po stazi koja s vrha vodi prema Lepoglavi i Starom Golubovcu.

Kod table koja označava početak mjesta Lobor treba skrenuti lijevo na dobru šumsku cestu. Ova cesta stalno vodi uz potok. Kod prvog odvojka na lijevu stranu potoka, markacije upućuju da treba skrenuti lijevo dok nema markacija za zadržavanje smjera kretanja. U ovoj točki treba zadržati smjer ako se ne želi posjetiti ruševine Pusti Lobor. Ako se želi ovaj posjet treba sktrenuti lijevo, slijediti smjerokaze do vrha i nakon posjeta ponovo se vratiti na ovu točku jer su svi drugi putevi vrlo loše markirani i izuzetno strmi.

U nastavku treba slijediti šumsku cestu kroz Dugi Jarek sve do potoka Brisce. Tu treba skrenuti desno, nastaviti uspon po vododerini uz ovaj potok do izlaska na šumsku cestu na kojoj treba skrenuti desno. U nastavku uspon vodi po ovoj cesti, prolazi ispod Oštrc Grada, križa se sa stazom koja dolazi iz Lobora, skreće lijevo na novu dobru šumsku cestu koju slijedi sve do križanja sa makadamskom cestom koja dolazi iz Ivanca.

Na tom križanju treba skrenuti desno, nastaviti uspon po njoj sve do smjerokaza za skretanje za Černe Mlake. Tu treba skrenuti lijevo i po dobro označenoj prikrati nastaviti uspon do ponovnog križanja s makadamskom cestom. Na tom križanju treba skrenuti lijevo i nastaviti udpon po njoj sve do vrha Ivančice.

Ukratko Ivanščica je izuzetna planina za ugodne šetnje i planinarenja s blagih južnijih strana od Budinščine, Zlatara i Lobora, te strmih sa sjevera iz Ivanca i Lepoglave. Danas ujedno jedna od najposjećenijih planinarskih destinacija. Bogata velikim prostranstvima šuma, prekrasnih gorskih livada te potoka.

Posebnost su i lijepi vidici na Hrvatsko zagorje do Medvednice i samoborskog gorja te slovenskih planina, Julijskih, Kamniško-Savinjskih i Austrijskih alpi. Prema sjeveru nas nadahnjuju široki vidici prema Ivancu, Pohorju, Ptuju, Ormožu, Prekmurju, Varaždinu, Čakovcu, Međimurju, Podravini i sve do Balatona u Mađarskoj.

Nikola Sedlar ∙ 4. Listopad 2021

Danas sam pokušao ici tom stazom ali cijela staza od točke Početak uspona do Kraj vodovoda je razrovana i puna grana komada drveca i sl. uglavnom potpuno neprohodna nakon kratkog uspona. Također druga staza koja ide od točke Početak uspona pa prema gore (putokaz oznaka Ivanščica) je zbog radova postala potok i ne moze se po njoj lako prelaziti.