Iz Starigrada Paklenice treba slijediti smjerokaze za ulaz u NP Paklenica. Na recepciji NP treba kupiti ulaznicu a cijena ulaznice za planinare s planinarskom iskaznicom je 20 kn dnevno. Od recepcije se može voziti još 2 km po asfaltnoj cesti a uz nju je uređeno parkiralište. Ako se ima sreće, pa se nađe slobodno parkirno mjesto, s automobilom se može doći do kraja asfaltne ceste. Tu treba parkirati automobil.

Od parkirališta pa sve do planinarskog doma vodi široka građena pješačka staza stalno uz rijeku Velika Paklenica. Najprije prolazi kroz dio koji se zove Klanac, ispod Anić Kuka, malo oštrije se uspinje, izlazi do Anić Luke, nakon koje nastavlja ugodnom šetnicom koja najprije prolazi pored Markova a zatim pored Katića Mlina (stare vodenice bez funkcije), nakon njih pored Lugarnice koja je danas pretvorena u ugostiteljski objekt. Naposredno prije lugarnice prelzi preko mostića i nastavlja lijevom obalom Velike Paklenice, kojom stiže do sljedećeg mostiće neposredno prije planinarskog doma. Do PD treba slijediti smjerokaze za njega, jer nema smjerokaza za Sveto Brdo.

Prije prelaska mostića ispred PD je smjerokaz koji upućuje na skretanje lijevo prema planinarskom skloništu struga i Vaganskom Vrhu. Staza dalje vodi oštrije uzbrdo, prolazi neposredno ispod zaselka Ramići, a nakon izlaska iz zaselka dolazi se na križanje na kojem staza skroz lijevo vodi izravno na Vaganski vrh i zove se „Lipa staza“, ona u sredini vodi na Vaganski vrh preko Babina jezera i zove se „Bukova staza“ i treća koja vodi preko Buljme i planinarskog skloništa Struge na Vaganski vrh. Na ovom križanju, u ovom slučaju treba skrenuti lijevo i nastaviti uspon prema visoravni Struge, preko prijevoja Buljma.

Uspon najprije ide preko Čavlinova briga, zatim Lipog briga, pa preko Perine grede do Krajneg briga na kojem se spaja na stazu koja dolazi iz smjera Stražbenice. Na ovom križanju treba skrenuti desno. Ovdje treba napomenuti da 100-tinjak metara od križanja u smjeru Stražbenice, ima izvor vode kojeg lokalno stanovništvo zove „Zanzibar“, a koji ljeti presušuje. Za zagrabiti vodu treba imati mali lončić ili malu bočicu. U nastavku staza vodi preko Širokog briga, započinje se oštro uspinjati u serpentinama, sve do izlaska na prijevoj Buljma. S ovog prijevoja se pružaju nezaboravni vidici na Veliku i Malu Paklenicu, Starigrad i priobalje s otokom Pagom.

Sjeverno od ovog prijevoja izlazi se na visoravan Struge, a na njenom sjevero-zapadnom dijelu izgrađeno je PS Struge. Na stazi koja vodi prema Vaganskom vrhu, 20 minuta od skloništa, nalazi se izvor vode Marasovac. Ljeti zna presušiti pa se na njega ne treba u potpunosti osloniti.

Od skloništa treba nastaviti stazom prema Vaganskom vrhu do križanja na kojem staza za Vaganski vrh ide desno a staza za Badanj i Medak lijevo. Ovdje treba skrenuti lijevo. U nastavku staza vodi istočnim obronkom Duboke doline, izlazi na Štirovačku kosu, na kojoj je križanje a na njemu treba skrenuti lijevo za uspon na Badanj. Od ovog skretanja do slijedećeg križanja, staza vodi kroz visoku bukovu šumu stalno se uspinjući. Na križanju smjer ravno vodi prema Visočici a smjer desno prema vrhu Badanj. Ovdje treba skrenuti desno, a nakon toga slijedi vrlo oštar uspon, po tratini, na vrh.

Vrh je u naravi uski greben dugačak oko 300-tinjak metara s jednom malo izraženijom točkom. Tu je i jedan kamen živac u tratini, na kojem je istaknto ime vrha blijedom bijelom bojom. Izgled vrha iz daljine podsjeća na posudu Badanj, pa je po tome dobio i ime. S vrha se pružaju lijepi vidici na Liku, cijeli masiv Velebita a naročito je upečatljiv onaj na prijevoj Buljma.