Ako se na Platak dolazi iz smjera Zagreba, potrebno je s Autoceste Rijeka-Zagreb sići na čvoru kod Automotodroma Grobnik i starom cestom krenuti prema Zagrebu, te voziti narednih 8 kilometara. Skretanje prema Platku, koje se u tom slučaju nalazi s lijeve strane, dobro je obilježeno i lako uočljivo.

Ako se na Platak dolazi iz smjera Rijeke, također se kod Grobničkog polja prelazi na staru cestu za Zagreb i po njoj se vozi kao i u prethodno opisanom slučaju.

Kada se dođe na Platak, vožnju treba nastaviti po cesti Platak-Klana, do područja Suho, na kojem se nalazi Lovačka kuća Suho s desne strane ceste, na malo većem proplanku. U ovoj točki treba skrenuti lijevo, te proći otvorenu rampu. Potom treba nastaviti makadamskom cestom do proširenja na području zvanom Previjak, na kojem treba parkirati automobil.

Početna točka ovog planinarskog izleta nalazi se na prijevoju Previjak, jer je do ove točke makadamska cesta lako prohodna za terenska vozila. Za niže osobne automobile, zbog nekoliko vododerina, trebalo bi za početnu točku odabrati područje Suho, na makadamskoj cesti Klana-Platak, kod lovačke kuće Suho, kod koje se napušta spomenuta makadamska cesta, i nastavlja se lošijom, također makadamskom cestom, preko rampe koja zna biti spuštena ali se ne zaključava, slijedeća 2,4 km pješke, do prijevoja Previjak.

Prvih 1,2 km planinarska staza vodi po dobrom šumskom putu, kojeg napušta na većem proširenju i nastavlja dalje po dobroj i ugaženoj planinarskoj stazi do skretanja za Napu. Na ovom dijelu uspona, planinarska staza obilazi nekoliko velikih kamenitih i neprohodnih labirinata, koji daju posebnu slikopisnu draž pješačenju.

Uspon na vrh Napu je malo zahtjevniji, ne treba ga podcijeniti posebno u uvjetima kada je kamenje vlažno. Za uspon se mogu odabrati dva smjera, lakši i teži. Na oba smjera uspona, na nekoliko kritičnih točaka, dobro bi došla koja klanfa ili klin, jer je kamenje glatko i teško se pronalazi hvatište, a procjepi koji zjape ispod vas, mogu biti pogubni. Najmanje što se može savjetovati je oprez, respekt i nikako ne pocijeniti.

Sa vrha Napa, treba se vratit nazad do križanja planinarskih staza u njenom podnožju, na kojem treba skrenuti lijevo. Nakon skretanja slijedi malo oštriji uspon na „Bucov plato“, koji u početku vodi kroz visoku bukovu šumu i u završnom dijelu izlazi na kameniti greben, po kojem u malo oštrijem usponu izlazi na Bucov plato, koji je u naravi stjenovita zaravan ispresjecana brojnim dubokim pukotinama. Bucov plato je jedinstvena kraška tvorevina rijetko ili nikako viđena u drugim dijelovima hrvatskog kraškog područja.

Nakon Bucovog platoa, stotinjak metara dalje, po planinarskoj stazi kroz šumu, dolazi se na vrh Južno Pakleno. Sa ovog vrha koji se nalazi u bukovoj šumi, nema nikakvih vidika. Silazak sa vrha je dosta jednostavan, treba krenuti markiranom planinarskom stazom prema zapadu i kada se spusti do šumske ceste, treba skrenuti desno i nastaviti dalje po njoj do izlaska na dobru makadamsku cestu koja dolazi iz smjera Hahlića. Ovdje treba napomenuti da planinarska staza po šumskoj cesti nije markirana ali bez obzira na to, jer slijedi spomenutu cestu, lako je se orjentirati i nema mogućnosti za zastranjivanje.  Nakon izlaska na spomenutu makadamsku cestu, stotinjak metara dalje, nalazi se križanje planinarskih putova na kojem treba skrenuti desno za vrh Pakleno. Od ovog križanja do vrha stiže se po strmoj planinarskoj staze, koja vodi kroz visoku bukovu šumu, po kamenjaru sa dosta pokretnog kamenja, do izlaska na sam vrh Pakleno.

Vrh Pakleno je u naravi kamenito-travnati greben koji je sa južne i zapadne strane obrastao u visoku bukovu šumu, dok su mu vidici otvoreni prema sjeveru i istoku. Sa njega se lijepo vide gotovo svi vrhovi Grobničkih Alpa koji sa svojim stjenovitim glavicama izviruju iz guste šume, slovenski Snježnik .... itd

Nakon silaska sa vrha Pakleno, koji treba obaviti po stazi uspona, kada se dođe do makadamske ceste, treba prijeći preko nje i nastavit dalje po šumskom putu do križanja sa makadamskom cestom Klana-Platak. Na ovom križanju treba skrenuti lijevo i nastavit dalje po spomenutoj makadamskoj cesti do markiranog odvojka koji upućuje na smjer uspona na vrh Sjeverno Pakleno. Tu treba skrenuti desno i po markiranoj stazi, za desetak minuta, stiže se na vrh Sjeverno Pakleno.

Vrh Sjeverno Pakleno je manja travnata greben koja je otvorena prema sjeveru i sjeveroistoku i u tom smjeru su i otvoreni vidici prema slovenskom Snježniku, Guslici, hrvatskom Snježniku, Obruču .....

Sa ovog vrha treba se vratiti do makadamske ceste Klana-Platak, prijeći tu cestu i nastaviti po dobro označenoj planinarskoj stazi, koja vodi po grebenu, do vrha Obruč.

Na vrhu Obruč, nalazi se mali kameni križ koji je postavljen 2004. godine.  Kod njega se svake godine u rujnu održava sveta misa. U blizini je metalna kutija s upisnom knjigom, a pokraj nje je u stijenu uzidan metalni žig. Obzirom da je najviši vrh Grobničkih Alpa, sa njega se otvaraju nezaboravni vidici neometani u svim smjerovima. Zbog svog položaja i prekrasnih vidika, kod planinara izaziva potrebu za ponavljanjem dolaska na njega.

Obruč je kontrolna točka mnogih obilaznica: HPO, Riječke planinarske transverzale, Planinarskih puteva Hahlića, 40 vrhova za 40 godina PD Kamenjaka, Transverzale Končarevac, Klanjskog planinarskog puta, 10 godina 10 vrhova PD Obruč, Planinarskog puta Oko riječkih baklji...

Sa vrha Obruč, u ovom planinarskom izletu, slijedi silazak po gotovo u cijelosti razvidnom grebenu, sve do planinarskog doma Hahlić.

U nastavku, od planinarskog doma Hahlić, slijedi uspon na niži ali lijepi i razvidni vrh Dnić. Uspon i silazak sa njega vodi po travnatom terenu, kratak je i nije naporan. Ne treba ga propustiti ako se prolazi planinarskom stazom ispod njega. Sa ovog vrha slijedi povratak na planinarsku stazu koja vodi od planinarskog doma Hahlić do Platka.

Kada se dođe do spomenute planinarske staze, treba skrenuti desno na nju i nastaviti dalje po njoj do križanja planinarskih staza na vrhu Mudne doli. Na tom križanju, prema smjerokazu, treba skrenuti lijevo u smjeru Previjka. Od ove točke pa do početne točke ovog planinarskog izleta, planinarska staza vodi po lošijem šumskom putu, koji dođe kao osvježenje za završno pješačenje do kraja ovog lijepog i nezaboravnog planinarskog izleta. Ponovilo se!

Aleksandar K. ∙ 20. Lipanj 2022

Hvala na ideji, odradio sam ovo jučer s tom razlikom što sam umjesto Dnića otišao na Suhi vrh i Fratar. Do Previjaka sam došao bez većih teškoća sa Fordom Fusion 1.4i, samo zadnjih dvjestotinjak metara traži vožnju u prvoj brzini.