Do početne točke uspona stiže se iz Žabljaka uskom asfaltnom cestom. Posebna pažnja mora biti posvećena automobilima, biciklistima i motoristima koji pristižu iz suprotnog smjera. Zavoji su nepregledni i lako može doći do nesreće.

Uspon na vrh Prutaša (2393 m) kreće od Todorovog dola i dosta je direktan i strm. Najprije ide po tratini, zatim po siparu, pa ponovo po tratini do izlaska na greben. Od ove točke kreće oštriji uspon, povremeno treba koristiti ruke i ići četveronoške ali nema nikakvih složenih elemenata niti neprihvatljivih opasnosti, tek tu i tamo po koji penjački detalj.

Sam vrh je prostran i jako ugodan za predahnuti. S njega nema vidika na Šktčka jezera pa za ovaj rajski nesvakidašnji prizor treba otići nekoliko stotina metara sjeveroistočno na vrh koji se nalazi neposredno iznad njh. Prilaz tom vrhu je lagana šetnja po prostranim livadama vršnog grebena Prutaša. S vrhe se pruža najljepši vidik na Bobotov Kuk kao i na cijeli zapadni dio žabljačke visoravni. Jako lijepo se vidi masiv Maglića.

S ovog vrha treba nastaviti travnatim grebenom do Skrčkog Ždrijela nakon kojeg slijedi oštriji uspon na prijevoj s kojeg se treba spustiti u provaliju a na njenom dnu je jezerce Zeleni Vir. Ovo jezerce se nalazi na najvišoj nadmorskoj visini na Durmitoru. Tu treba predahnuti prije završnog vrlo oštrog uspona na prijevoj podno vršne stijene Bobotova Kuka (2523 m).

Od Zelenog vira staza počinje da se oštro uspenje cik-cak kroz zelenu padinu stisnutu između Đevojke i Lučinog vrha. Staza izlazi na prijevoj sa desne strane Bobotovog kuka, a onda kreće lijevo ka malom prevoju na lijevoj strani koji spaja Bobotov Kuk i Đevojku. To je Škrčki pogled (2420 m), najbolje mjesto odakle se vide Škrčka jezera i kanjon rijeke Sušice.

Staza zalazi iza Bobotovog kuka i njegovom desnom stranom izbija na sam vrh. Ovaj dio uspona je dosta oštar ali nema nikakvih teških elemenata ako se izvodi vrijeme kada nema snijega. Ukoliko ima snijega, za savladavanje ove strmine potrebna je alpinistička oprema (dereze, cepin, konop, kaciga). Sam uspon na vršnu stijenu počinje s prijevoja na istočnoj strani, vodi ispod stijene na njenu zapadnu stranu gdje je sljedeći prijevoj. Za ovaj dio u zimskim uvjetima također treba alpinistička oprema.

Sama stijena Bobotovog Kuka nije osigurana (na nekim mjestima pripremljena je da se može provući uže), ali to uglavnom nije ni potrebno jer je površina stijene vrlo neravna i stoga pogodna za hvatanje i oslanjanje, a uglavnom se ne odlama. S vrha se pruža pogled u svim smjerovima a najljepši vidik je na Škrtčka jezera, Prutaš i na zanimljive Šarene Pasove.

S vrha se treba vratiti na istočni prijevoj, skrenuti lijevo i po stazi cik-cak spustiti se u Valoviti Do ispod sjeverne stijene Bobotovog Kuka. Nakon toga slijedi uspon na Rbatinu (2401 m) a nakon nje po istočnoj kosini stiže se do Ledene Pećine. Ovo čudo prirode treba pogledati a za sigurno spuštanje u pećinu potrebno je planinarsko uže.

U nastavku staza vodi ispod Čvorova Bogaza (2152 m), pa zatim po sjevernoj padini Međeda do Starog Katuna, nakon kojeg se stiže na križanje na kojem treba skrenuti lijevo u visoku crnogoričnu šumu kroz koju se stiže do Jakšića mlina od kojeg treba nastaviti stazom lijevo do parkiralištu Kampa pored Crnog Jezera.