Na križanju ispred hotela Alan, treba skrenuti desno u ulicu Put Bunara, zatim lijevo u Velebitsku i naposljetku desno u ulicu Blaženog Alojzija Stepinca i slijediti je do kraja asfaltirane ceste. Ovaj dio ceste prohodan je i za manje autobuse. Na kraju asfaltirane ceste uređeno je poveće parkiralište. Ovdje se može ostaviti automobil i nastaviti pješke do Velikog Rujna. Sve je dobro opskrbljeno smjerokazima i markacijama. Od ove točke može se još spustiti automobilom do Velikog Vaganca. Ako se to želi treba skrenuti lijevo na ovom parkiralištu i spustiti se do početne točke ovdje opisanog uspona, koja se nalazi na istočnom rubu Velikog Vaganca. Tu treba parkirati automobil.

Na mjestu označenom za parkiranje je i markacija. Staza ide preko livada Velikog Vaganca, prelazi ih i izbija na križanje Veliko Rujno (desno) i Bojinac (lijevo). Skreće se lijevo i dolazi do drugog čvorišta (križanje sa stazom koja dolazi iz sela Milovac). Odabire se smjerokaz za Bojinac. Tu započinje uspon po krškoj goleti, prošaranoj rijetkom makijom. Zatim staza ide s desne strane Žlibatog Kuka, dolazi na Milovačke krčevine. Tu se mijenja dotadašnja scenografija i ulazi se u okruženje prepuno kukova najneobičnijih oblika i veličina.

Zastrašujuća ljepota tih kamenih divova koji izranjaju iz travnatog proplanka zasigurno nikoga ne može ostaviti ravnodušnim, pa tako neće ni vas. Poseban doživljaj je doći na ovo područje u kasno proljeće, kada su livade pune planinskog cvijeća, i uživati u ovom prirodnom raju.

Nakon Milovačkih krčevina stiže se u područje Bojinca. Ovdje počinje oštriji uspon kroz visoku makiju, te se napokon dolazi pod kamenu galeriju Bojina Kuka. Skreće se lijevo i uspinje se po kamenitom terenu do prijevoja. Od prijevoja do vrha, uspon je osiguran sajlama. Pridržavajući se za njih i uspinjući se uz glatko kamenje, stiže se do vrha. Ovaj zadnji uspon može biti jako opasan ako su stijene mokre.

Vrh je označen, natpisom imena i nadmorskom visinom, na kamenu. Žig je ugrađen u kamen na vrhu. Vidici s vrha su neometani u svim smjerovima. Ljepota ovog planinarskog izleta je u prekrasnim kamenim galerijama koje kao da su nikle iz livada koje ih okružuju. Ovo je jedan od najljepših uspona na hrvatske vrhove.

Dalibor Petir ∙ 29. Kolovoz 2022

Ako ste prosječan, a ne hard core planinar, ova staza traje duže od dva sata i izuzetno je teška. Tu posebice mislim na završni uspon na vrh koji je izuzetno opasan.

Nenad Jalsovec ∙ 2. Travanj 2024

U svim opisima puteva na Bojin Kuk koji uključuju finalni uspon sajlom po južnoj stijeni trebali biste napomenuti da se taj dio uvijek može zaobići nešto dužom varijantom sa sjeverozapadne strane preko izvora Piskavac. Taj put također ide po težem terenu ali nema tehnički zahtjevnog penjanja niti izloženosti pa ga mogu savladati i manje iskusni planinari. Ovu varijantu je također zgodno koristiti za silazak.