Na području Crvenih stijena izgrađena je Ferrata „Sokolov put“ koju je izgradila Turistička organizacija „Jahorina“, Grad Istočno Sarajevo, Privredna komora Republike Srpske zajedno sa Razvojnom agencijom grada Istočno Sarajevo, kao i partnerom paljanskim poduzećem „Stanišić“, kroz projekat „Osjeti zadovoljstvo boravka  u prirodi duž zelene staze Via  Dinarika Sarajevsko-romanijske regije“ za stvaranje novog turističkog proizvoda.

Ferata je ocijene B/C jedinstvena sa dva prelijepa viseća mosta dužine oko 350 metara. Prilikom prolaska ferate na usponu nam se pridružio Igor Milošev jedan od glavnih izvođača ferate. Ferata je izrađena jako dobro i sigurno. Sve sajle (debljina 12 mm i hvatišta su pocinčani, minimalna  dubljina rupa za hvatišta je 28 mm i svi hvatovi su dodatno zaljepljeni. Svakako desinacija vrijedna posjete.

Sa Magistralne ceste M5 od Sarajeva prema Palama treba skrenuti na lokalnu cestu E761 koja vodi prema Sokolcu i nakon 18 kilometara vožnje od skretanja prema Sokolcu, na platou Ravne Romanije, trebamo skrenuti desno. Radi lakše orijentacije na cesti je smjerokaz za manastir Svetog velikomučenika Georgija koji može poslužiti kao dobar smjerokaz. Vožnju treba nastaviti još 4,4 km lokalnom cestom do planinarskog doma kojim gospodari planinarsko društvo „Glasinac“ iz Sokolca, te pored njega treba parkirati vozilo.

Uspon započinje po lokalnoj cesti (od doma cesta je makadamska) oko 150 metara, nakon čega se odvaja markirana prilazna staza desno, koja vodi kroz borovu šumu. Nakon 10-tak minuta hoda niz brdo dolazi se do skretanja na kojem treba skrenuti desno nakon toga stiže se do pondnožja stijene gdje se nalazi ulaz u samu feratu. Od skretanja do ulaska u feratu treba 5 min.

Ferata u startu odmah počinje sa vertikalom od 30 tak metara nakon čega ide blago lijevo ulazi u priječenje desno te opet ide vertikala malo kraća otprilike 20 tak metara. Nakon ovoga dijela izlazi se na prostrani plato na kojemu su postavljene i klupe za odmor za uživanje u lijepom pogledu na okolne planine. Ako se tko ne osjeća sigurno od ovoga mjesta se može lijevo izići iz ferate kroz šumu.

U nastavku uspona slijedi 15 minutno priječenje udesno, nakon toga dolazi se do najatraktivnijeg dijela ove ferate a to su 2 viseća mosta. Prvo ide „monkey bridge“ na kojeg treba savladati hodajući po sajili uz dvije poprčne sajle koje služe za osiguranje ferata setom i za koje se pridržava rukama. Nakon prelaska ovoga mosta slijedi vertikala do drugog mosta koji se nalazi točno iznad prvog mosta. Drugi most je klasični „ljestve most“ nakon kojega se ulazi u završnu vertikalu još 30 tak metara po kojoj se izlazi na sami vrh Crvenih stijena. Na vrhu se nalazi zastava RS, a visok je 1423 m.

Ferata je dobro i stučno napravljena, i pruža odličan adrenalinski osjećaj prolaska Crvenih stijena, koje su do sada bile rezervirane samo za alpiniste. Sve instalacije su postavljene izvrsno, ni u jednom se trenutku nije dogodilo da nema hvatišta za ruke ili gazišta za noge. Na ferati ima par blagih prevjesnih djelova koji nisu problem uz malo veću koncentraciju.

Svakako, neiskusnijim planinarima se preporučuje da idu sa planinarima koji imaju iskustvo ili da angažiraju lokalne vodiče. Za vođenje, najam opreme možete kontaktirati broj +387 65 524 817 Igor Tošić direktor Turističke organizacije „Jahorina“. Prilikom prolaska ferate obavezno je korišelje isključivo „ferata seta“ osiguranja, kacige i dodatnog paničara za odmaranje ako dođe do umora.

Od zastave na vrhu nastavlja se markiranom stazom prema domu, do kojega se stiže za 15-tak minuta. U grubo rečeno, potrebno vrijema prolaska ove staze je 1,5-2 sata. Interesantno je to što se do ulaska u feratu spuštate i nakon penjanja se do doma opet spuštate. Ferataje jako pristupačna, pruža adrenalinski užitak uz lijepe vidike.