Uspon po „Ćurdinoj stazi“ (Zelenika-Jezero-Mali i Veliki Vilinac) a povratak preko Pršulja u Masnu Luku.

Zvonimir Ćurdo je jednom prilikom odlučio potražiti bezimeno jezerce koje se prema pričama starijih pastira nalazi u sjeverozapadnom dijelu Čvrsnice na visini od 1800 metara. Uz pomoć kolega i nakon nekoliko neuspjelih pokušaja, uspio ga je pronaći. Probio je planinarsku stazu do njega, i dalje preko platoa Donji i Gornji Mejdani sve do Malog Vilinca i Velikog Vilinca.

Početna točka ovog planinarskog izleta nalazi se na kraju mjesta Risovac na području zvanom Zelenika. Kod zadnje napuštene kuće s lijeve strane ceste koja vodi od Blidinja za Jablanici, treba skrenuti desno na betoniranu cestu koja vodi prema novo izgrađenoj kući. Na proširenju prije ovog skretanja, s desne strane ceste, na kamenu je prva markacija sa strelicom koja upućuje na smjer uspona po ovoj planinarskoj stazi.

U početku uspona, planinarska staza vodi iznad ograđenih njiva, gotovo položeno, ne dobivajući gotovo ništa na nadmorskoj visini, do jedne ograđene vrtače, na početku koje se nalazi markacija. Na ovom mjestu lako se može pogriješiti! Ugažena staza vodi lijevo kroz usijek, nije markirana i to je krivi put.

Na ovom mjestu treba skrenuti desno, nastaviti uspon iznad ograđenih njiva, gotovo do kraja, i nakon dvjestotinjak metara skrenuti oštro lijevo. Nakon skretanja planinarska staza najprije vodi po niskom raslinju i šikari, nije prosječena i izgleda jako zapuštena, do ulaska u visoku bukovu šumu, kroz koju je prosječena planinarska staza.

U nastavku uspona, planinarska staza vodi izravno kroz usijek do sipara. U donjoj točki sipara skreće desno i dalje vodi s njegove desne strane do vrha sipara. Na vrhu sipara, izlazi se na livadu, uspon postaje položeniji, a nastavlja dalje kroz dovoljno široko prosječnu klekovinu prema Jezeru.

Napomena: Nije jasno zašto prvih dvjestotinjak metara planinarske staze nije prosječn, dok je u nastavku klekovina jako dobro prosječna, i tu se vidi da se staza održava! Na samom početku uspona se stiče dojam da je staza zapuštena i treba se provlačiti kroz nisko gusto raslinje.

Nakon prolaska Jezera (1820 m), planinarska staza skreće desno, vodi u koso po kamenjaru, ulazi u područje nekada davno prosječae klekovine, koja je sada već zrela za novo čišćenje. Kako se napreduje prema vrhu mali Vilinac, planinarska staza vodi oko dubokih dolaca, spušta se i siječe po zapadnoj padini malog Vilinca sipar, do izlaska na sedlo podno malog Vilenica. Na spomenutom sedlu treba skrenuti lijevo i u malo oštrijem usponu, najprije kroz klekovinu, izlazi na manju zatravljenu glavicu vrha mali Vilinac.

Sa malog Vilenica se treba spustiti, ponovo kroz klekovinu, do križanja koje se nalazi na sedlu između Malog i Velikog Vilinca. Na ovom križanju je polomljen smjerokaz, a na njemu treba skrenuti lijevo i u dosta oštro usponu, po zapadnom grebenu Velikog Vilinca, najprije kroz klekovinu a zatim po krškoj goleti, stiže se do samog vrha.

Sa vrha Veliki Vilinac, treba se vratiti do stazi uspona do križanja na sedlu između Malog i Velikog Vilinca. Sada, na tom križanju treba skrenuti lijevo. Nakon skretanja planinarska staza prolazi kroz niz lijepih travnatih proplanaka i izlazi na južnu padinu Orlovače po kojoj obilazi veliki, nestvarni dolac Lokve. Vidik sa ovog dijela planinarske staze, na spomenuti dolac, je nezaboravan.

Nakon dolaska na zapadnu točku spomenute južne padine Orlovače, planinarska staza nastavlja dalje kroz prosječenu klekovinu, prolati preko nekoliko lijepih travnatih proplanaka i dolazi do križanja sa planinarskom stazom koja dolazi iz smjera Masne Luke i vodi lijevo na ovu planinarsku stazu dok desno skreće za vrh Pločno. Ovo križanje se nalazi na području zvanom Pršulje. Na ovom križanju, u silasku, treba skrenuti desno i u dosta oštrom spustu, kroz visoku mješovitu šumu, spustiti se do neoznačenog križanja povrh samostana „Svetog Ilije proroka“ u Masnoj Luci.

Na ovom križanju planinarskih staza uočljiva je markacija ravno koju treba ignorirati i na njemu treba skrenuti lijevo, prijeći preko nekoliko prevrnutih stabala i nakon 30-tak metara dolazi se do markirane planinarske staze koja vodi prema spomenutom samostanu. Markacije su jako dobre i dosta učestalo postavljene, planinarska staza vodi kroz visoku bukovu šumu koja na nekoliko mjesta ima prevrnuta stabla, koja nije teško zaobići, sve do dolaska na područje nazvano Donje Bare.

Na tom mjestu planinarska staza izlazi na travnatu zaravan. Po njoj je dobro ugažena pješačka staza koja prolazi pored kaptiranog izvora vode, skreće lijevo i u kratkom usponu dolazi do stepenica, po kojima se izlazi u područje samostana, neposredno ispred glavnih ulaznih vrata u crkvu. Od tog mjesta treba nastaviti samo ravno do parkirališta, prije spomenutog samostan, na kojem je i kraj ovoga lijepo kružnog planinarsko izlet.