Kada se dolazi iz smjera Makarske Jadranskom magistralom prema Živogošću, nešto prije samog mjesta treba skrenuti lijevo za Živogošće Muravu. Od skretanja je nekih 3,5 km najprije uske asfaltne ceste, a potom i makadamskog puta, uz kapelicu i groblje do zaselka Gornje Kuće. Na kraju ceste je proširenje pod kamenim zidom, na kojem stoji ploča koju je kao znak zahvalnosti planini i rodnoj kući postavio stanoviti Ante Perić. Tu treba parkirati automobil.

Spomenuti gospodin Ante Perić je što uklesavanjem, što označavanjem bojom, tako dobro označio ovaj uspon da je nemoguće zalutati. Uspon od njegove kuće kreće građenom stazom oštro uzbrdo. Staza do pod sam vrh je dobro održavana i nije teška za savladavanje.

Nakon nešto više od 1 sat hoda smjerokaz uklesan u kamen upozorava da se mora skrenuti desno na "kozju" stazu, po kojoj je nešto otežanije kretanje. Ovo je nova, nešto kraća, ruta puta koja direktno vodi do podnožja Sutvida.

U nastavku se ide doslovno s kamena na kamen, uz makiju i nisko mediteransko raslinje. Prolazi se pokraj natpisa uklesanih u stijeni vezanih za doba osamostaljivanja Hrvatske, čiji je autor onaj isti Ante Perić s početka ove priče. Tako tijekom uspona možete utvrditi gradivo o novijoj hrvatskoj povijesti. Sve je odlično, svježe markirano.

Za 40-tak minuta stiže se do presušenog pojila i samog prijevoja planine, na kojem stoje crveni putokazi - Živogošće 3 h, Duge Njive 3,30 h i Sutvid 0,40 h.

S prijevoja počinje završni uspon na sam vrh Sutvida. Nema više vidljive staze, treba nastaviti penjanje kroz kameno bespuće. Od markacije do markacije po kamenim gromadama, pločama, kroz škrape… Na nekim dijelovima uspona treba se pomoći i rukama, a djelom se probijati kroz područja guste makije… Penjanje po takvom terenu zahtjeva oprez, ali u ovakvim uvjetima kad su stijene suhe, uspon ne predstavlja veći problem. Nakon 30-tak minuta strmog uspona od prijevoja dolazi se na sam vrh planine.

Vrh Sutvida označen je kamenim humkom s crvenim natpisom "BPS KT 7 - SUTVID 1155 M".

Žig je ugrađen u stijenu nedaleko vrha i treba ga potražiti, sigurno postoji.

Pogled s vrha je otvoren u svim smjerovima.

Dalibor Petir ∙ 31. Kolovoz 2022

Ukoliko ste prosječan planinar, u dobroj formi, od mjesta gdje je gospođa parkirala pa do vrha potrebna su tri sata, a što jasno kazuje i planinarski smjerokaz postavljen u blizini. Ukoliko pak niste u dobroj formi, prema ovom vrhu niti ne krećite.

Danijel Papeš ∙ 5. Rujan 2022

Idem ovu nedilju 11.9. na Sutvid sa Mosorašima i nadam se dobroj prognozi...Forma?Pa imam nekak kad sam turao jučer u Lišanjski vrh 1794m u oba smjera 24km od Cetine...

MIHAJLO K ∙ 5. Veljača 2024

Do vrha je 2 sata hoda bez stajanja, umjerenim, amaterskim tempom.

MIHAJLO K ∙ 19. Veljača 2024

Ako se odlučite za kružnu turu preko Male kapele i prijevoja Prosik natrag do Gornjih kuća, evo par napomena..S vrha Sutvida do Prosika ima oko 1,5 sat hoda, uglavnom skakanja po stijenama, a što dalje odmičete markacije su sve lošije i na mjestima potpuno nevidljive te je potreban poseban oprez jer se ovdje ne želite izgubit. Od Prosika ide strmi silazak do napuštenog sela Kolovrat, opet oko 1,5 hoda. U selu treba skrenut desno (putokazi su slomljeni) te slabo markiranom stazom između srušenih kuća doći do sipara - nakon toga staza je samorazumljiva te do Gornjih kuća ima oko 30 min hoda