Slavnik je najviši vrh na sjevernom dijelu slovenske Ćićarije. To je kraško područje koje graniči na sjeveru sa  Motarskim  podoljem, na jugu sa Crvenom Istrom, na zapadu sve do Kozine, a prema istoku do Brgudskog podolja.

Stoga, staro goropisno ime nije samo vrh Slavnik, već se odnosi i na gorsko područje slovenske Ćićarije, koje se naziva Slavniško Podgorje – skraćeno Slavnik.

Hrbat je građen od vapnenca i dolomita, do 850 m visine Slavnik je obrastao grmljem i šumom, a iznad toga vrh je obrastao travom. Na Slavnik se može doći iz više pravaca, najkraći i najlakši prilaz je iz Podgorja. Mi smo odabrali uspon iz Markovščine.

Slavnik je pogled na planinu koja se uzdiže južno od Kozine i zapadno od Podgorja. Podgorje je selo koje je prikladno polazište za penjanje na planinu.

Na vrhu Slavnika nalazi se panoramski pogled i pečat. Samo nekoliko koraka ispod vrha nalazi se na Slavniku Tumov kuće, koja je otvorena u 1957.

Uspon na Slavnik je najljepši za lijepog vremena, jer se može vidjeti Jadransko more, talijanski Dolomiti, Marmolada koja je najviši dio Karničkih i Julijskim Alpama, Triglav, a potom kroz Karavanke do Kamnika i Savinjskih Alpa. U blizini se možee vidjeti Goljak, Vremščica i malo dalje Snježnik.