Pokrajina Alborz je jedna od provincija Irana. Nije prošlo puno vremena od formiranja ove pokrajine. Karaj (središte ove pokrajine) i njezina okolica smatrani su dijelom teheranske pokrajine do 2010. Karaj je nakon Teherana najimigrantskiji grad u zemlji i raznolikost etničkih skupina je vrlo velika. Zbog te činjenice, nije nerazumno da se ovo zove Mali Iran.

Veliki dio planinskog lanca Alborz prolazi sjeverom ove regije i zato je ova pokrajina nazvana “Alborz”. Međutim, civilizacija ovog područja je vrlo duga. Ne samo da se Karaj spominje u Avesti i Ferdowsijevoj Shahnameh, postoje ostaci zoroastrijskih svetišta i spomenika iz razdoblja Ahemenida (550.-330. pr. Kr.) oko grada.

Cesta Karaj-Chalous, koja je jedna od najljepših cesta u Iranu, povezuje Alborz sa sjevera s provincijom Mazandaran. Sjever provincije je vlažan i subhumid, a jug ima pustinjsku klimu. Čini se da je ljeto najbolje vrijeme za putovanje u ovu pokrajinu.

Zapravo, dvije trećine ovog područja je planinsko. Karaj, Taleghan, Savojbolagh, Nazarabad, Eshtehard, Meshkindasht, Mahdasht, Hashtgerd, Kamalshahr, Mohammadshahr, Garmdareh i Fardis nalaze se u ovoj provinciji. Pokrajina Alborz ima vrlo zanimljivu prirodu. Postoji nekoliko slapova i turističkih naselja koja svake godine privlače turiste.