Polazna točka za ovaj planinarski izlet je travnata visoravan Bunovac. Dalmatinu treba napustiti na naplatnoj postaji Sveti Rok. Kada se iziđe na lokalnu cestu 50, treba skrenuti desno u smjeru Medaka. Neposredno prije Drenovca Radučkog, poštujući smjerokaz za NP Južni Velebit, treba skrenuti na makadamsku cestu lijevo u smjeru mjesta Raduč. Kada se prođe kroz ovo mjesto treba voziti dalje po staroj makadamskoj cesti sve do dolaska na visoravan Bunovac. Tu treba parkirati automobil.

Od Bunovca markacije vode oštro uzbrdo, najprije kroz bukovu šumu, zatim kroz klekovinu, do travnate Cesarove doline. Staza presijeca dolinu. Kod ostataka Malovanskih stanova zakreće lijevo, ponovo kroz klekovinu te izbija na stazu koja vodi vršnim Velebitskim grebenom. U ovoj točki je križanje (lijevo prema Svetom Brdu, desno prema Vaganskom vrhu).

Tu se slijedi smjerokaz prema Svetom Brdu. Staza se sada lagano uspinje do podnožja Malovana (1709 m). Nakon toga stiže se do spomen ploče planinaru i speleologu Ozrenu Lukiću - Luki, koji je ovdje ubijen iz zasjede u Domovinskom ratu 1992. godine. Po njemu je najdublja jama Velebita dobila ime – Lukina jama.

U nastavku od ovog spomen obilježja, planinarska staza prelazi na primorsku stranu. Pogled na more i Paklenicu predstavlja pravo osvježenje za oči planinara i opravdava svaku kap prolivenog znoja. Treba se zastaviti nekoliko trenutaka na ovom vidikovcu, uživati u pogledu i skupiti snagu za nastavak puta prema Svetom Brdu.

Grebenski planinarski put dalje vodi preko kamenjara i sipara Zala ploče, a potom se lagano spušta u Čičinu dolinu, gdje se odvaja staza prema Ivinim vodicama. Od ovog križanja grebenska planinarska staza je položitija i prolazi travnatim obroncima okolnih brda od kojih je najviši još jedan Babin vrh (1723 m).

Put je praćen lijepim vidicima prema moru, a povremeno se otvara i pogled na vršnu stijenu Vlaškog Grada. Malo prije završnog uspona na Sveto Brdo, stiže se na križanje planinarskih putova gdje se na ovu grebensku stazu priključuje staza koja stiže od Vlaškog Grada.

Završni uspon na Sveto Brdo je dosta oštar, vodi po tratini, zatim po kamenjaru do vrha. Pogled sa vrha Svetog Brda je najljepši u Hrvatskoj.

Vrh je označen razbijenom granitnom pločom s uklesanih 10 božjih zapovjedi. Na vrhu je još i veliki drveni križ. Neposredno ispod vrha je kutija s upisnom knjigom i planinarskim žigom ugrađenim u stijenu. Stajati na vrhu Svetog brda je neopisiv osjećaj. Treba uživati u pogledima na sve četiri strane svijeta.

U daljini Vaganski vrh, ispod vas Paklenice, more, otoci, Zadar, Ravni kotari, Crnopac, Lika, a iznad ako imate sreće plavetnilo neba prošarano bijelim oblacima. To je najljepša nagrada za svaki napravljen korak, za sav uložen trud, za svaku kap prolivenog znoja…

Tomislav Jakus ∙ 14. Lipanj 2021

Makadamsku cestu od Raduč do Bunovca nije moguće proći osobnim automobilom, potreban je terenac (SUV).

Ivan Meniga ∙ 5. Srpanj 2022

Danas sam razgovarao sa zaposlenicima NP Paklenica, kažu da običnim autom nije moguće stići do lokacije Bunovac, potreban terenac, odustao od izleta.

Boris Pavlović ∙ 24. Srpanj 2022

Zna li netko koja je udaljenost od početka makadama do visoravni Bunovac? Ima li smisla ostavit auto ranije pa taj dio isto pješke preći?