S magistralne ceste Knin-Sinj, dolazeći iz Knina, neposredno nakon prolaska table za oznaku početka mjesta Kijevo, skretanje je lijevo u mjesto Josići, na uski asfaltni put. Na križanju asfaltnih puteva treba zadržati smjer i nakon prestanka asfaltnog treba nastaviti makadamskim putem do mostića kod napuštene vodenice. Tu treba prijeći mostić koji premošćuje rijeku Krku, nastaviti najprije asfaltnom cestom do vrha kanjona, a nakon tog makadamskom cestom, uvjek zadržavajući smjer kretanja, do napuštene i zarušene škole u zaselku Mirkovići. Tu treba parkirati automobil i to je početna točka uspona.

Staza prvih 800 m vodi po makadamskom putu, nakon toga skreće desno na planinarsku stazu koja u početku vodi kroz područje niske a zati visoke makije, stalno umjereno dobivajući na visini. Nakon prijeđenih 2,9 km staz izbija na opožareno područje, vodi preko njega a gledajući te tužne slike čovjeka obuzme tuga i nemir.

Prelaskom preko ovog područja (4,7 km od polazišta), staza ulazi u područje visokog bora koji je srećom preživio požar, vodi kroz njega i ponovo dolazi na 300-tinjak metara opožarenog dijela (5,9 km od polazišta), nakon kojeg ponovo ulazi u područje visokog bora.

Nakon prijeđenih 6,8 km, staza na prijevoju izlazi na krašku golet, počinje se spuštati uz zapadni rub šume, gubi oko 70 m dosegnute nadmorske visine i spušta se na južni rub visoravni Brezovac. Dolaskom na livadu treba skrenuti desno, a obzirom da markacija na livadi nema, kao orjentir treba potražiti nekoliko izvaljenih panjeva na istočnom rubu livade a neposredno pored njih je i nastavak markacija a staza ulazi u područje visoke bukove šume, i za nkoliko stotina metara stiže do planinarskog doma Brezovac.

Od planinarskog doma staza vodi kroz visoku bukovu šumu, po makadamskoj cesti prohodnoj za istinska terensaka vozila, izlazi na visoravan Duler, ide dalje južnom padinom visoravni i nakon prijeđenih 2 km od planinarskog doma, napušta visoku bukovu šumu i izlazi na krašku golet. U nastavku staza i dalje vodi po makadamskoj cesti stalno se uspinjući i u točki 3,45 km od planinarskog doma, napušta ovu cestu, skreće desno na planinarsku stazu i u oštrijem usponu vodi do visoravni Samar.

Nakon izlaska iz šume cijelim tijekom uspona otvaraju se vrlo lijepi vidici, kako na visoravan Duler tako i na širu okolicu. Izlaskom na visoravan Samar, s istočne strane podnožja Bukvina vrha, izbija na križanje planinarskih puteva, na kojem s desne strane pristiže „Jogurt staza“, tu se stapaju u jednu i u nastavku u vrlo oštrom usponu, ukoso, povremeno u zavojima, vodi na najviši vrh Republike Hrvatske – vrh Dinara 1831 m, kojeg još zovu i Sinjal.

Marin Fantina ∙ 3. Studeni 2022

Pozdrav. Dali netko zna u kakvom je stanju staza od Mirkovića do pl.doma Brezovac? Dali je i dalje zarasla sa lošim markacijama kao i prije nekoliko godina ili su je malo obnovili? Hvala.