S Jadranske magistrale, na označenom putokazu, treba skrenuti u smjeru Jablanca i Stinice i nastaviti vožnju do trajektnog pristaništa Stinica. Prijevoz na otok se dalje odvija trajektom. Kako je u ovom planinarskom izletu početna točka Mišnjak – trajektno pristanište na otoku Rabu. Iz tog razloga automobil treba ostaviti na parkiralištu Stinica i trajektom se prevesti do početne točke uspona – uvale Mišnjak.

Ruta ovog izleta je: uvala Mišnjak (trajektno pristanište)-vrh Srednjak-najviši vrh na otoku Kamenjak, te spust u Rapsko polje i naselje Mundanije. Markirana planinarska staza 403 pokriva gore navedeni smjer ovog izleta. Sam početak staze, kada se izađe s trajekta, nije posebno označen nikakvim vidljivim smjerokazom.  Planinarska staza najprije vodi polegnuto, lagano se uspinjući do bujičnog potoka - drage Mišnjak preko kojeg treba prijeći, nakon toga se izdiže do kamenite zaravni sa koje se spušta do uvale Mag, koju treba obići uz sami rub mora, i nastaviti dalje do slijedeće uvale Tunera. Od ove uvale planinarska staze se udaljava od mora u malo oštrijim usponu, da bi se ponovo  spustila do uvale Valdiškala i križanja putova na kojemu treba nastaviti ravno u smjeru Srednjaka i Kamenjaka.

Iznad uvale Valdiškala nalazi se raskrižje planinarskih putova: lijevo odvaja se staza 406 za Barbat i Pantunju. Od ovog križanja slijedimo kamenitu stazu iznad morske obale koja dalje vodi po izohipsi na prosječnoj visini s manjim oscilacijama između 25 do 40 metara. Nakon prijeđenih 6,5 km od početne točke, staza se odvaja od morske obale i nastavlja oštro uzbrdo sa sjeverne strane vrha Srednjaka praveći polukrug, i uz nekoliko širokih zavoja dovodi na istočnu stranu, po kojoj se dalje odvija uspon na vrh Srednjak. Na ovoj dionici od uvale Valdiškala na dužini od 3,4 km do vrha Srednjak potrebno je savladati nadmorsku visinu od 300 m po vrlo grubom, teškom i oštrom kamenjaru. Za ovu dionicu puta može se reći da je i najteža, te da prolazi najatraktivnijem njenim dijelom – uskim prolazom između visokih i okomitih stijena.

Vrh Srednjak je obilježen naslaganom gomilom kamenja u koju je zabodena motika. Na manjem kamenu ispisan je naziv vrha. S vrha se pružaju lijepi vidici na sve strane, a posebno se ističe lijep i širok vidik prema masivu Velebita i na greben Osorčice na otoku Lošinju.

Neposredno ispod vrha Srednjak prema Kamenjaku nalazi se raskrižje putova na kojem treba nastaviti ravno.

Od vrha Srednjak do vrha Kamenjak preostaje nešto lakša dionica puta u dužini 2,5 km na kojoj treba savladati visinsku razliku okvirno 90 m. Na ovom dijelu dionice puta slijedi se grebenska staza s malim oscilacijama u visini, s desne strane ograde suhozida u dužini 1,5 km. Na tom dijelu prema vrhu Kamenjak planinarska staza najprije prolazi predjelom Lastavice, nastavlja između Pahljina i Roposta do vrha Kamenjaka (408 m).

Vrh Kamenjak je zauzet telekomunikacijskim tornjem, ako se isti izostavi i zanemari, vrh je ipak zanimljiva široka visoravan na kojoj se nalazi bezbroj hrpica kamenja u obliku malih piramidica, koje su naslagali planinari i ostali posjetitelji. Na ogradi tornja, na jednom betonskom stupu, je natpis imena vrha i žig. S vrha se pružaju lijepi vidici na obližnje otoke i planine. Posebno lijep vidik je prema gradu Rabu i Kvarneru, Velebitskom kanalu i masivu Velebita, kao i na cijeli vršni greben.

Silazak s ovog vrha slijedi po Premužićevoj stazi. Naime, ovaj lijepo građeni planinarski put projektirao je Ante Premužić, poznati graditelj uzdužne staze po sjevernom i srednjem Velebitu, kao i niz staza na ovom otoku. Od vrha, nakon 15 minuta laganog hoda pri blagom spustu dolazi se do Vidilice dr. Tomaševića, od kuda se posebno lijep vidik otvara na grad Rab i na greben Osorčice na Lošinju.

U nastavku silaska staza se spušta strmo po višestrukim zavojima do izvora „Živa voda“, od kuda dalje nastavlja lijevom stranom Vele drage djelomično šumom, zatim uz ograde suhozida, maslinike i vrtove, pa između kuća do izlaska na asfaltnu cestu, po kojoj se nastavlja još 1 km gdje završava ovaj izlet na Rapskom polju u naselju Mundanije.